Mondhygiëne

Het is van groot belang om uw gebit dagelijks zo goed mogelijk te verzorgen.

• Poets uw tanden minstens twee keer per dag om de tandplak te verwijderen
  • Gebruik een tandpasta met fluoride
  • Reinig tussen de tanden en kiezen met een tandenstoker of rager, afhankelijk van het advies van de mondhygiënist(e) of preventie-assistente.

Raadpleeg altijd uw tandarts als u last heeft van bloedend tandvlees. Breng twee keer per jaar een bezoek aan de tandarts voor een halfjaarlijkse controle.

De mondhygiënist(e) voert behandelingen uit die gericht zijn op genezing, zoals het behandelen van de tandvleesaandoeningen gingivitis (ontstoken tandvlees) en parodontitis (ontsteking van de weefsels rondom de tand/kies). Wanneer uw mondhygiëne op peil is en uw gebit kan volstaan met een eenvoudige gebitsreiniging, zal de mondhygiënist(e) u doorverwijzen naar de preventie assistente. Door regelmatig een bezoek aan de preventie assistente te brengen zal uw mondhygiëne, uiteraard met uw volledige inzet en motivatie, op peil blijven. De frequentie van bezoek wordt bepaald door de mondhygiënist(e) of preventie assistente.

De preventie assistente of mondhygiënist(e) kan u nader uitleg en instructie geven. De taken die de mondhygiënist en de preventie-assistente uitvoeren, zijn in eerste instantie gericht op preventie. Dit is het voorkomen van cariës (gaatjes in tanden en kiezen) en het voorkomen van tandvleesaandoeningen.

Wilt u meer informatie betreft mondhygiëne? Bekijk dan de informatiefolders of neem gerust contact met ons op.